lördag 25 februari 2012

Fin lördag till er.

God lördagkväll till er. Här har vi sjunkit ner i soffan efter en dag på språng. Det har städats och plockats i lägenhet, en promenad på isen i ett vackert, men blåsigt väder. Det har kollats utbud av bra vårkläder för en dam som vill vara ute och leka i vår. Första små skorna är inhandlade. Likaså solglasögon av den mindre sorten. Det ska jag visa er en annan dag, men jag har skrattat med min dotter för första gången tillsammans under en shoppingrunda. Herregud vad min dotter måste tycka att jag är knäpp ibland. Nu är det snart sängdags för min del, då morgondagen blir minst lika intensiv. Sov så gott vänner.

P.S. Vilja blev så förtjust i en några månader äldre tjej i dag när vi åt lunch, så när hon fick komma ner på golvet så promenerade hon rakt fram till den lilla tjejen och kramade om henne. Det var en något förvånad liten tjej som tog emot kramen. Men vilket litet charmtroll vi har. Gosfia. D.S.
Det blir lite si och sådär med maten ibland för Vilja när vi är på språng. I dag blev det en väldigt sen lunch, sedan en fruktstund. Så när vi kom hem och det var hög tid för läggdags fick hon en Ellas Kitchen. Som jag egentligen hade tänkt hon skulle få i bilen hem, men då somnade hon. Även om vi oftast ger henne färsk frukt så tycker jag att de här är superbra när man är på språng eller på utflykt. Nog hade vi en hungrig tjej här hemma, då hon drack upp all välling och det är inte så ofta hon har gjort det på sistone.

4 kommentarer:

  1. Åh lilla charmtrollet :) tänk att hon fyller ett snart, har du börjat planera kalaset ? :D hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har verkligen sprungit i väg det här första året :) Lite smått, men det blir inte så storslaget kalas mer än för de närmsta. Då jag tänkte att det blir större kalas desto äldre hon blir :)

      Radera
  2. haha å vilken litet charmtroll! haha så gulligt! tänk om vi alla egentligen kunde vara lite mer som barn, om man ser någon man gillar ja, gå då fram och kramas!härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk vilka härliga dagar det skulle vara om man kunde få en kram lite då och då :)

      Radera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.